  
											 | 
					ER STYLE TUTTI ELSEWHERE? 
						 
						Den hyperaktive og populære Live art/Performance-gruppen Baktruppen
						imponerte ved å stelle istand et seriøst graffitti-kunst arrangement
						ved navn Style is King 99 i Brenneriveien i Oslo mellom 15 og 17. oktober. Mange
						talentfulle norske og internasjonale artister fikk maling på pekefingereen
						den helgen: bl.a: Cope2, Wane, Dash, S ebar, Persue, Virus, Bates!, Side, Circle,
						Tariq, Goal, Code Rock og Pay Two. Baktruppens egne Groruddalbaserte teaterstykke
						Spekt ble fremført og er tatt et steg videre, sier de på deres webside. Videre forklarer de følgende: 
						 
						The Vaddi is a place like any others, only different. The Vaddi reflects tutti elsewhere,
						and all places are reflected in the Vaddi. You haven't got a chance, unless you get
						12 meters tall and sparrow as a corpse in the subway, and when you hear the swan
						song of the cockroaches, lala television explodes. Me said «Vaddi», kak
						Arabian: «dry channel». 
						 
						When BAK-TRUPPEN tried to seduce the People, they were sent on a dangerous errand
						in the world... 
						 
						hmmm... ja. 
						 
						Det er imponerende at en så anerkjent kunstnerforsamling som Baktruppen utviser
						en så fundamental stakkarslig visuell fremtoning, både i egenproduserte
						websider, videografikk og i forestillinger. Er baktruppen i samme situasjon som russisk
						pakningsdesign? De får sine kultursubsidier og sitt publikum uansett estetikk?
						Blir dette virkelig ansett som cutting edge i kunst/performance-verdenen? Burde noen
						si det til dem eller er det bare denne spalte som er på jordet? |