|
SUPERDUPER BARBIE
DEZINE-logoen i dette nummer er gjort med Magnus Rakengs nye font:
SUPERDUPER som slippes løs på det fonthungrige verdenspublikum av Thirstype
i tide til å kunne havne under designer-juletrær i fem vekter før
tusenårskiftet. Denne spalte spår at Superduper er det heteste tipset
til millennium-party-invitasjoner helt på tampen. Rakeng vil nok følge
opp sin posisjon som hoffleverandør av fonter som passer utmerket til pakningsdesign
av populære konsumprodukter inn i neste årtusen.
«The world needs a family of strong decorative high x-height fonts for high
and hard core commerce...»
Rick Valicenti om Superduper
Rakengs font
Pilot brukes forøvrig i den kommende re-vampede Barbie-dukke-logoen!
«She's a successful businesswoman, a member of a rock band and a Women's World
Cup Soccer player. Who is this superstar? It's none other than Barbie® doll.
Commemorating her 40th anniversary in 1999, Barbie doll is further expanding her
versatile and limitless roles to inspire girls' dreams as she prepares for the new
millennium. The world of the Barbie® doll today is a great deal more than a doll
and accessories. Barbie doll is keeping in step by allowing girls to use their computers
to program and personalize their Barbie doll and design, create, play and dream using
Barbieô software. The Barbie line has also developed into a broad array of exciting
licensed products for girls, including books, apparel, food, home furnishings and
home electronics.»
Barbiedukke-produktlinjen er en av de mest suksessrike lekeproduktene i historien,
med et salg på 1,7 milliarder amerikanske dollar i 1998. Det gjennomsnittlige
amerikanske pikebarn mellom 3 og 11 år er lykkelig eier av 10 barbiedukker!
Barbie selges i 150 land i verden. Denne spalte er også stolt innehaver av
en stk.
Barbie-tannbørste som ligger i skuffen på kontoret og ligger dessuten
godt i
hånden.
Følg med på utviklingen på http://www.milli.no/~magnus,
http://www.thirstype.com/ og http://www.mattel.com/branded/Barbie. |